Wednesday, August 4, 2010

Akreditacios ugynokseg

Tegnap a meloba beallitottak az akreditacios ugynokseg (Accreditation Agency) emberei. Ez amolyan felulvizsgalo szerv, akik akar napokig ellenorzhetnek mindent. Az osszes dokumentaciot, a gyogyszereket, tarolasukat es mindent, ami elkepzelheto megneznek, atforgatnak (legutobb tobb napig voltak itt). Mondanom sem kell, a vezetoseget kiverte a viz. Mindenki rohangalt, mint a mergezett eger. Nekunk megmondtak, mit valaszoljunk, ha ezt vagy azt kerdezik tolunk (par dolgozoval mindig beszelgetnek). Ment a "denagyontokeletesekvagyunk", emiatt a napi rutin kicsit megborult, mert amit eddig csinaltunk a "szurke mukanapokon"azt most nem mind csinalhattuk es sok mozdulat ketszer annyi idobe telt igy, mint amikor nem "figyelnek". A muszak atadas is annyira meg volt jatszva, hogy a gyomrom forgott. Ez azt hiszem ismeros mindenkinek (otthonrol). Ma olvastam az uzenofalunkon, hogy a vezetoseg gratulal azoknak, akik tegnap dolgoztak mert mindegyikuk nagyon jo szineszi tehetseggel vannak megaldva es nagyon jo eredmennyel zarult az akreditalas. A muszak vegere el is faradtunk rendesen (de legalabb ezt is lattam). Ma fizetest kaptam, ami azt jelenti, hogy elmegyunk vasarolni. A kajat mindig az en fizumbol vesszuk (ezert orulnek, ha egy-ket extra muszakot vallalok, mert tobbet ehetnek:)) es a lakbert pedig a gyerekek utan jaro centerlink tamogatasbol fizetjuk. Mara olyan ures a hutonk, mint ujkoraban, igy ki is pucolom, mielott belepakolunk.

Az utobbi idoben el is feledkeztem az egerunkrol. Tulajdonkeppen nem sok vizet zavar (inakbb eger, mint csotany). Tegnap hivott Lorand, hogy:" Anya, az egerke itt ul a konyhaban a foldon es kekszet eszik. Olyan aranyos, teszunk ki neki meg egy kekszet, jo?"

A kis szarhazi mindig talal egy-ket lehullott kajadarabot (keksz, morzsa), igy esze agaban sincs kikoltozni tolunk, hiaba van allando hangzavar.

Par napja lattam az utcan egy autot, amin ez volt: "Bugger off we're full " (valami ilyesmi, hogy: huzz el, telthaz van). Gondolom van meg par ilyen auto. Megkerdezem az ausztral kollegaimat, akikkel epp egyutt tizoraiztunk, hogy mi a velemenyuk az ausztraloknak a bevandorlokrol. Nem az o velemenyuket kerdeztem rolam, hanem altalanossagban, hogy latjak az ausztralok ezt a dolgot. Azt mondtak, attol fugg, honnan jonnek. Pl. a csonakon erkezo menekulteket (boat people) nem szeretik. Hiaba sajnaljak oket, de rengetek penzt elvisznek. Ok tisztessegesen dolgoznak, fizetik az adot (legalabbis egy reszet), amit a menekultekre koltenek, akik nem dolgoznak semmit, csak a tamogatason elnek (akar eletuk vegeig). Aztan megkerdeztem, hogy mi a helyzet azokkal a menekultekkel, akik dolgoznak. Erre az volt a valasz, hogy elveszik a munkat az ausztralok elol, pedig nekik sem jut sok lehetoseg mostansag.
Ezek utan nem akartam megkerdezni, nehogy kellemetlen legyen a szitu, hogy mi a kulonbseg a menekultbol lett munkavallalo es a vizummal erkezo munkavallalo kozott. Ha ezt a hozzaallast nezzuk, a vizumos munkavallalo is elveszi a munkat az ausztralok elol.



6 comments:

Anonymous said...

És mi volt előbb a tyúk vagy a tojás??? ezt még megkérdeztem volna tőle. :)))))

Amúgy ezekkel nem szoktam foglalkozni, mondjuk én még nem is láttam az itt létem óta pedig nagyon igyekeztem sasolni. Mindenhol vannak szélsőséges nézetet vallók, igy itt is mindig lesz olyan. A vicc az hogy sokszor maga a bevándorló személy válik azzá. Ezt már hallottam mástól is és magam is ezen a véleményen vagyok.

üdv.zafi

Anonymous said...

Ja igen, azt se felejtsük még el hogy az én és a te adómból kell eltartani azt ausztrál nőt is aki rakásra szüli a gyereket, mint a tenyész malac és lusta elmenni dolgozni, csak a férjeket fogyasztják és maga se tudja már melyik gyerekének ki a faterja. :)
üdv zafi

agica said...

Hat en lattam, pedig nem igyekeztem nezni. Igen, meg itt is vannak olyanok boven, akik nem szeretik a bevandorlokat.
Engem ez az egesz nem kulonosebben erdekel. Az sem erdekel, hogy az en adomat mire koltik, az ausztral nok sem erdekelnek. Ha itt terveznem leelni az eletem, akkor lehet, hogy bosszantana.

Virág said...

Szia Ágica!

Azt írod, hogy nem itt (AU. vagy Brisbane?) tervezed leélni az életedet. Hová költöznél, és mikor, ha lehet erről tudni valamit.
Egyébként írsz majd egy összefoglaló postot az élményeitekről? Mondjuk pl. "Az első száz napunk Brisbane-ben, ahogy mi látjuk".
(pl: tetszik-nem tetszik, ezt vártam-nem ezt vártam, jobb mint NZ-rosszabb mint NZ, megbántam-nem bántam meg, emberek, közlekedés, morál, időjárás, szokások, stb, stb.)

agica said...

Hello Virag!

Negy evig tervezzuk az ittletet. Hogy utana hova, azt nem tudjuk, de vissza Europaba. Itt nagyon tavol vagyunk azoktol, akiktol nem szeretnenk.:) Nem bantuk meg, hogy eljottunk NZ-rol es nem szeretnenk visszamenni. Azt hiszem, a 100 nap mar letelet, de majd 150-nel irok valamit.:)

Gaabee said...

igen nehéz témába vágtál :)

Post a Comment