Tuesday, July 27, 2010

Ajandek szures

Par hete kapott Lorand es Adam egy-egy fogaszati vocsert, fejenkent 157 dollarert.
Egesz elerzekenyultunk, hogy milyen figyelmes az allam bacsi es mennyire figyelnek a gyerekek fogaira. Addig, amig el nem olvastuk, hogy ez az osszeg csak egy szuresre jogosit fel. Szoval ez a 157 dollar (30 ezer Ft!) egy szuresre eleg. A gyerek beul a szekbe es a fogorvos megmondja, hogy a jobb felso kettes vagy bal also negyes (vagy mindketto) szuvas. Ez kerul kozel 30 rugoba. En naivan azt gondoltam, hogy esetleg egy tomes is belefer ebbe az arba, de tevedtem.
Ezt az osszeget egy szuresert pofatlanul draganak tartom. Igaz, az allam fizeti, igy nekunk ez ingyen van (vagyis lenne, ha elnenk vele), de ez nem tetszik nekem. Meg a felet is sokallanam egy szuresert. Ha egy szures ennyi, akkor mennyi egy kezeles? Tomes, gyokertomes, korona stb. Egy vagyon lehet.
Otthon nagyon jo fogorvosok vannak, akik "fillerekert" dolgoznak az itteni arakhoz. Az iskolafogaszat is jol mukodott, amig jartunk.
Uj-Zelandon is nagyon jo az iskolafogaszat. Majdnem minden iskolanak sajat fogaszati rendeloje van. Ha nincs, akkor biztositanak mobil rendelot es mindegy tanulonak ingyenesen jar a fogaszati kezeles (18 eves korig). Szoval amig a szulo felelos a gyerekert es epp nincs penze fogorvosra, attol a gyereknek a fogait ingyen es bermentve rendbe teszik (a gyerek/szulo hozzaallasatol fugg).

2 comments:

Anonymous said...

Hát én vagyok a kivétel. Magyarországon csak szar fogorvost láttam és k@va drágáért dolgoznak, valaki haza megy ezért, nekem eszembe nem jutna. Az Új-zélandi egy tündér volt, itt sincs okunk a panaszra. Nem tudom ti milyen dokihoz jártok ahol ennyibe kerül egy vizit...???
üdv.zafi

agica said...

Mi itt nem jarunk sehova, ezt az allam automatikusan kuldi a gyerekeknek. Ez egy fix osszegu vocser, amivel mi ingyen vihetnenk a gyerekeket a dokihoz es a doki ennyivel gazdagabb lenne egy szuresert.
NZ-n is csak a gyerekek jartak szuresre, mert a suliban volt iskolafogaszat. Nem tudom, mennyire jo szakemberek a fogorvodsok itt vagy ott, csak azt tudom, hogy dragak. Mi minden evben otthon megyunk szuresre/kezelesre. Van egy jo fogorvosunk es a "jart utatat a jaratlanert soha fel ne add" miatt nem szeretnenk valtani.Mi nem emiatt megyunk haza, de szerintem emiatt is hazamennenk. Marmint nem egy tomes miatt, hanem komolyabb problema eseten.

Post a Comment