Tuesday, May 11, 2010

Motyo

Na, ma delutan elmentunk a repterre felvenni a motyonkat, amit magunk utan kuldettunk.
Nem volt egyszeru a papirmunka. Menj ide, toltsd ki, ird ala, fizesd ki, gyere vissza es varj, varj es varj. A penztarnal az utolso fillerunket hagytuk ott. Ot centet kaptunk vissza. Kerdezte a no, hogy azert lesz mit ennunk? Aztan mondtuk, hogy szerencsere nem vagtuk le a fuvet a kertben, igy lesz. Azt hittuk, csak egy helyen kell fizetni, de kozben ket helyen kellett.
Mivel csak delutan egy es harom ora kozott van a karantenban ellenorzes, igy fel harom elott szoltak, hogy lehet, hogy ma nem kerulunk sorra, de ha gondoljuk, varjunk, hatha szerencsenk lesz. Az elottunk levok jartak ugy, hogy tegnap nem kerultek sorra es ma vissza kellett jonniuk. Na, ennek a hirnek nagyon nem orultunk, de ugy dontottunk, hogy varunk haromig. Ez ido beszelgettunk egy szaud-arabiai pasival, aki tanulni jott ide egy evvel ezelott. Szerencsere, az utolso 15 percben rank kerult a sor, igy gyorsan bementem a karantenba. Ott mar vart a motyonk es egy pasas, aki az ellenor volt. Nagyon jo arc volt, de ugye ez csak menet kozben derult ki. Megkerte, nyissam ki a csomagokat, mert megnezi, mik vannak benne. Mondtam neki, hogy csak szemelyes cuccokat hoztunk, semmi mast. Belenezett az egyik dobozba, ahol ezt az elefantot talalta. Aztan blenezett a masikba, ahol ebbe a maszkba botlott. A harmadik dobozbol ez az arc vigyorgott ra. Ezutan ramnezett es azt mondta, hogy vegul is nem is kell kinyitnom a tobbi dobozt, hisz nekunk. Gondolta magaban, hogy ez a no nem normalis, mi var ra, ha megnezi a tobbi dobozt is? Zavartam mosolyogtam, aztan mondtam, hogy a gyerekek csinaltak es ezek fontosak nekem. Aztan leultunk, o csinalt par papirmunkat es kozben dumaltunk. Eleg sokat. Torokokrol, oroszokrol, 56-os forradalomrol. En voltam az elso magyar, akivel talalkozott. Sok europaival volt mar dolga, de magyarral nem. Ma ezt is kipipalhatta.:) Kerdeztem tole, hogy sokan akarnak-e behozni olyat, amit nem lehet. Mondta, hogy ma ketten probalkoztak, tegnap senki, de altalaban sokan. A legtobb gond a kozep-keletiekkel van es az inidaiakkal, aztan jonnek a kinaiak. Az Europabol erkezokkel nem igen van gond es az Uj-Zelndrol jovokkel szinte soha. Na ezt ma en is megerositettem. Nagyon jo arc volt a pasi, kar hogy az ilyenek egy "pinceben" dolgoznak es nem nalunk a bevasarlo kozpontban.

Amin csodalkoztam, hogy nem vilagitottak at a csomagokat, hanem csak beleturtak. Nekunk nincs ilyen gepuk. Nagyon lazan kezeltek a dolgokat. Az ellenor szerint Uj-Zeland kicsit szigorubb, mint ok. Lehet, hogy igaza van. Bar az ellenor altal atnezett csomagott ott sem vilagitjak at, hanem raragasztanak egy ragacsot, hogy "ellenorizve", de amit nem mutatsz meg az ellenornek, azt minden esetben atvilagitjak. Van egy szep kagylo es csiga fuzerem, amit tavaly utkozben vettunk es ugy vittuk be Uj-Zelandra. Az ellenor gumikesztuben nagyitoval vizsgalta at a kagylokat es csigakat. Azt nem tudom elhinni, hogy akar ket centit is belelatott volna a hat cm hosszu csigahazba. De nem volt gond. Nagyon sok mindent beengednek, van egy hosszu listajuk, csak mindig meg kell mutatni, ha van valamid.

1 comments:

Zafi said...

Az az elefánt nagyon pöpec :D

Post a Comment