Sunday, April 11, 2010

A potya utas ingyen reggelije

Eladtuk az autonkat, igy ma reggel busszal mentem dolgozni. Nem vagyok rutinos buszozo itt Hamiltonban, ma ultem eloszor rajta. Bennem valamiert az volt, hogy a jegy 1.80 dollar. Betettem a kardiganom zsebebe pont annyit, hogy ne kelljen szarakodni a visszajaroval.
Jott a busz, felpattanok, megkerdezem, hogy mennyi a jegy. Mondja az oreg (igazi maori tetkos), hogy harom dollar. Mondom mennyi? Visszakerdeztem, mert egy szem foga sem volt es lehet, hogy emiatt nem jol ertettem. Mondja, hogy harom. Mondom neki, nincs aprom, itt van husz dollar. Oh, hogy koran van meg (7.15), nem tud visszaadni. Majd amikor leszallok, valtok. Mondom, oke. Leultem. Kozben gondolkoztam, hogy o engem megvar a megalloban, amig valtani probalok valahol? Vagy mi lesz ennek a vege? Na mindegy. Kozeledtunk a megallom fele, felalltam, jeleztem, hogy le szeretnek szallni. Megkerdezem a sofort, hogy akkor van par perce ram varni, vagy mi lesz? Oh, hogy majd amikor jovok vissza, majd akkor o "utoler engem". Ezt nem tudom, hogy gondolta, mert azt sem tudom o mikor jon vissza es azt sem, hogy en. Mondom oke, koszonom, de itt van 1.80 tegye csak el. Nem kellett ketszer mondanom.:)
Aztan amikor leszalltam, akkor jutott eszembe, hogy nem a Vertes Volan jaratan utaztam, de mindegy, itt is mukodik a dolog.:)
Mivel meg volt husz percem, bementem az indiai zoldsegesbe. Vettem tejet es kortet a gyerekeknek. Bedobtam egy banant is a kosaramba, mert nem reggeliztem sokat, gondoltam, jo lesz kiegeszitesnek. A penztarnal a srac lemeri a kortet, a banant meg csak ugy bedobja a kortekre. Gondltam magamban, lehet, hogy a kortet merte le eloszor. Kifizettem a motyot, elkoszontem. Nezem kint a blokkot es tenyleg csak a tej es a korte van rajta.
Ezt most annak koszonhetem, hogy a szakad farmerom volt rajtam ma reggel, mert az a kedvencem, vagy "aki koran kel, aranyat lel" dolog mukodik es az elso vevok ajandekot kapnak?:)

10 comments:

Anonymous said...

Gratulálok, hogy sikerült eladni az autót. Nagyon ügyes vagy!
Yvette

agica said...

Nem volt zokkenomentes, majd megirom.
Ha lenne egy sajat repulom pilotaval, mar tuti nem lennek itt.:)

Anonymous said...

Ez tok fura. En mindig busszal jartam, de 1.5 vagy 1.8 dollar volt a jegy. Ennyit emeltek volna mar rajta? En nem hiszem, bar kitudja..... de a soforokre sem jellemzo egyaltalan az atvereses dolog. Fura hogy ilyen dragaba kerult a jegy.

udv
Z.

agica said...

Hello Zaffi

Nem hiszem, hogy atvagott. Megkerdeztem a ferjem, mert o is buszozott, amiota eladtuk a kocsit es ennyi a jegy. Sajna:(
Bar, ha van Busit kartyad, olcsobb. Nekunk nincs.
Ami jo, hogy ket oran keresztul ervenyes a jegy.

agica said...

Itt a link
http://www.ew.govt.nz/Regional-services/Passenger-transport/
Itt le van irva, hogy "cash single fare 3 dollar"
Ha van Busit kartyad, akkor 2.20.
Szoval draga a kozlekedes. Nem tudom, mennyi volt regebben, mi nem olyan regen csoppentunk bele. Harom honapja kb.

Anonymous said...

Köszi, hogy megirod, várom a történetet :) Pláne, hogy nekünk is van egy 6-személyesünk, amit rohamléptekben el kell adnunk, de sajna nem kapkodnak utána...
Yvette

Anonymous said...

Hát jól felment a jegy ára pedig csak két hónapja jöttünk el onnét....És még itt puffogtam hogy drágább valamivel a buszozás. Hát nem éppen. Jól felvitték az árát!!! Amikor én jártam busszal, még Busit-al 1.5 körül volt. És ez nem rég volt, még karácsonykor is jártam busszal. Nem semmi.
üdv
Zafi

Anonymous said...

Mostmar ertem, miert neztek ram mindig furan, mikor szoltam, hogy kevesebbet szamoltak (food townban is, a multkor a konkretan visszasetaltam a Kmartba is, mert egy tetelt nem utottek be). Ugy latszik tenyleg en vagyok az egyetlen, aki inkabb hulyenek nezeti magat, de becsuletes.

agica said...

Kedves nevtelen!

Itt nem elfelejtette az indiai fiu beutni a tetelt, hanem olyan jelentektelen dolog volt szamara az egy szem banan, hogy megfogta a sajat kezevel es betette a zacskoba.
Szoval megnyugtatlak, kedves nevtelen, hogy nem jatszottam el a becsuletemet egy szem bananert.
Sajnalom, hogy ennyit sikerul leszurnod a posztbol:)))

Anonymous said...

Ezeken mindig olyan jót szoktam röhögni, de komolyan! Te dumálsz itt becsületességről, meg tisztességről, közbe amit irsz fel sem vállalod a saját neveddel, csak névtelenül. Bort iszol, de vizet prédikálsz.

Nem mellesleg én se viszem vissza az egy banánt, ha kapok, mert szerencsére nem olyan országban élek és éltem ahol ezért lecsukna bárki, vagy becsület kérdést kreálnának belőle. Jól is néznénk ki. Én inkább örülök hogy vannak még ilyenek. És a hipermarket sem fog beledögleni, főleg hogy legalább dupla haszonnal dolgoznak amugy is mindenen.
Van mikor a Kmart-ba meg én hagyom ott az 50 centemet, mégsem dobja utánam senki sem és még a rendőrséget sem hivom ki rájuk. Nem a BBQ sütőt vágták utánam ingyen és szaladtam el vele...
A becsület ott is kezdődik hogy felvállaljuk a saját nevünkben azt amit gondolunk. Nem csak a bagoly oktatja ki a verebet hogy nagy fejü névtelenül.

Zafira

Post a Comment