Thursday, April 22, 2010

Iszonyat meleg

A lakasban 30 fok van es kora delutan van. Kint nem tudom, mennyi.:) Reggel negyed kilenckor spagetti pantos felsoben mentem a gyerekekkel a suliba. En, aki mindig majd meg fagy.
Suli utan elmentunk vasarolni. Dobbenet, hogy mennyire mogorva nemelyik elado. Bementunk egy allatkereskedesbe, ugy neztek rank, hogy azt hittem, ki fognak zavarni minket.:) En koszontem elsonek es immel-ammal fogadtak. Egy idosebb pasi es egy noci volt az elado. Mondtam is Adamnak, menjunk innen, mert szarul erzem magam. Itt egy petakot nem hagyunk a budos eletben, az tuti. Aztan jott a Woolworth a kelletlen penztarosaval. Az ide atkoltozo kiwik ha belefutnak ezekbe a kelletlen emberekbe, nem tudom, hogy hogy birjak. Neha teljesen magyar nagyvarosi feeling. Uj-Zelandon a 32 honap alatt nem volt tapasztalatom ilyen eladokkal. Itt meg az elso negy napban csak ilyenek voltak. NZ-n is volt baratsagtalan ugyintezo, penztaros, de az itt tapasztaltakhoz meg csak hasonlitani sem tudom oket. Aki Brisbane-bol megy at Aucklandra vagy Hamiltonba, az kellemesen csalodni fog az ott elo emberekben.:) Nnna,kultursokk.:)

Delutan elmentunk setalni az utcankban.:) A legvegen van egy jatszoter. Kb. olyan messze van, mint az Araditol a Szt. Istvan suli vagy az Erzsebet Park legeleje. Szep, rendezett, normalis kornyek.
Csinaltam par kepet, itt meg tudjatok nezni. Epiteszek, tervezok ne vegyek szandekos merenyletnek.:)

Tegnap csirkeporit csinaltam es a jugo hentesnel vett savanyu karfiollal ettuk. Ma meg a maradek nokedlibol csinaltam egy kis tojasos nokedlit. Savanyukaposztaval toltott almapaprikat ettunk hozza.

Holnap az IKEA-ban kajalunk. Ilyen melegben nincs kedve az embernek semmihez, plane nem a fozeshez.:)

Nem tudom, hogy a keves mezitlabazas osszefugg-e a tobb szemettel es torott uvegekkel.
Negy nap alatt egy mezitlabas embert nem lattam (kivetel a csaladom:)). Zelandon negy nap alatt lattam egy strandpapucsosat. Pedig sok embertol hallottam, hogy itt is "divat" a mezitlabazas.

Kitettem egy kis nokedli maradekot a kertbe es egy kacagojancsi jott eszegetni belole.
Tiszta allatkert.:)

14 comments:

Unknown said...

Hihi, se a meleg, se a hideg nem jó? :)
Tényleg, arrafelé nem jellemző a mindennapi étel házhoz szállítás? Tom, csak most érkeztetek, de akkor mondjuk NZ esetén.

Ikea húsgombóc ... nyammmmm :))

agica said...

:)
Inkabb a meleg, ha lehet valasztani.Vagy legalabbis a futheto haz.
NZ-n volt a meals on wheels kajaszallito.
Az az idos ebmereknek vitte a kajat.
Nem tudom, hogy lehet -e toluk masnak is venni.

agica said...

Most meztem, itt is van meals on wheels, de nem tudom, hogy barki befizethet-e hozzajuk. De fozeleket tuti nem foznek.:)

Anonymous said...

Na jah, az eladók nem mindig normálisak! Ma voltam Toowomba-n. Hamiltoni feelingem volt. Ott sétáltunk egy Hamilton garden-hez hasonló parkban, mindenki köszönt egymásnak és mosolyogtak egymásra az emberek. Hát más volt azért mint Brisbane-ben. Szóval abban biztos vagyok hogy nem Brisbane-ben fogom eltölteni a nyugdijas koromat! Itt Capalaba meg Carindale nem rossz hely, az északi részen voltunk, de őszinte legyek akárhogy godnolkodom, nem rosszul néz ki a Mango hill meg egyebek, de nekem néha úgy tünik mintha ott barátságtalanabbak lennének az emberek, meg nekem sokkal sivárabb és kopárabb az a rész. Mintha még Brisbane-ben is lennének különbségek , nem tudom. Mindenesetre még mindig néha furán érzem itt magam. Biztos más lenne ha Mo-ról jöttem volna egyenesen és nem NZ-ről. Ausztráliának szerintem csak az az egy szerencséje van hogy melegebb, és olcsóbb, meg valamivel magasabb a fizu, de ennyi. Mi itt jobban kijövünk. Teljesen feltudtuk faszolni a spájszot, NZ-n meg mindig azt vettük észre hogy csak mennek fel az árak és egyre kisebb a szatyrunk a nagybevásárlások alkalmával. Pedig ketten kerestünk, most itt megy csak a párom egyedül!!!!
A woliban is zárás előtti órában sokszor fele annyirét meg lehet vásárolni cuccokat!
Irta valaki hogy itt milyen jó mert visszaviszik az emberek a bevásárlókocsikat. Szerintem marhára nem. Tele van a kerület és a parkok elhagyott bev.kocsikkal.....De az Aldiba már él a fizetős rendszer a kocsikért. Remélem idő kérdése és a többi helyre is bevezetik.
üdv. Zafi

Anonymous said...

Majd menjetek el az Óceánba is fürdeni! Gold Coast, vagy S.Coast. Én imádom. Bár az nem biztos hogy fogja imádni, aki a Horvát tengerpartot szereti. Én mondjuk utálom a sziklás tengerpartot.
De tény ami tény, hogy szerintem itt is közönyösek az emberek.
Majd valamikor hozzánk is eljöhetnétek egy BBQ-ra. Holnap mi is lehet megyünk az IKEA-ba, lehet összefutunk. Én tudom hogy néztek ki hihihi :))))))))) Mi hotdog-ot szoktunk enni meg lamingtont, imádom!

agica said...

Nekem Palim Coorparooban lakott az elso hetekben. Ott is ugyanaz, mint itt. Voltunk Logan-ban ugyeket intezni. Ott is kozony.:)
A mai setam soran csak ket bevasarlo kocsit lattam a parkban egy bokor ala boritva...
Az ido az tenyleg baratsagos.:)
Holnap megyunk meg kulonbozo helyekre logni, felmerni a terepet.:)

agica said...

A Sunshine-t talan ezen a hetvegen megnezzuk.
En meg nem furodtem soha az oceanban.
NZ-n hideg volt nekem a viz meg nyaron is. Kivancsi vagyok, itt milyen lesz.:)

agica said...

Ja, en otthon az IKEA-ban a rantott "Camambert" szerettem krumplipurevel es afonyalekvarral. Itt nem tudom, hogy van-e.

Sári Kata said...

Jajjj, micsoda kívánságok....méghogy camamber...:)))
Meg "Iszonyat meleg"....:))) Hát nem te "nyavalyogtál" a kánikuláért? :))) Hát pedig ez már nagyon is light-os őszi melegnek számít, ez már igazán elviselhető, nincs trópusi párás 40fok, ezt már én is kibírom :)))
Az emberek nálunk szerintem nem közönyösek, a Westfieldbe is mindenki 'vigyorog'. És bármit intéztünk, sokkal barátságosabbak, mint otthon. Pedig kisvárosokban laktam, nem Pesten. Persze közel sem tökéletes minden itt sem, na azért ez mégis csak "buckaföld" :)))))

agica said...

Jo, de kerem szepen mi uj-zelandi hatterrel jottunk ide.:) Azert tunik itt "szurkenek" az ugyintezes. El voltunk ott kenyeztetve. A kiwik-nel a pont.:)
Pont tegnap mondtam a gyerekeknek, hogy mi lesz itt nyaron?? Most reggel 7 ora van es 25 fok.
Tegnap szetegett a dekoltazsom.:)
Ma reggel olyan erzesem volt, mint aki egy madarhaz kozepen ebredt. Iszonyat larma van, nem tudtam aludni.:) Tegnap este gekkonk is volt.:)
Ezt a reszet nagyon elvezem!

Sári Kata said...

Én mindig írtam neked, hogy 50-es naptejjel is minimum kétszer lehámlottam. Sebes voltam. Ha kutyaszart kennék magamra, az se érne semmit. Sőt, amikor fekete felhős idő volt és csöpögött egész nap az eső, kb 1 hónapja akkor is leégtem, de nem kicsit. Még a hajam alatt is leég a fejbőröm, ha nincs rajtam kalap. Na most képzeld el ezt nyáron a tengerparton, ahol 50 fok van és TŰZ az áldott ozi napocska...:))) Jó fürdést az óceánban! :)))
Én személyszerint utálom, amikor mindenemben homok van, leégek, a sós víz kicsípi a bőröm, rettegek a cápától és a mérges medúzától, ami már itt is van. A szél pedig tombol.... Hát ilyen az óceánparti "élvezet" számomra. :)))))

Anonymous said...

Szia Ágica,
irj valamit, hogy megy az ismerkedés az új lakhellyel? Annyira meleg van, hogy kidőltetek :) vagy csak a hétvégi nyüzsgés?
Yvette

Alexandra said...

Érdekes, hogy ekkora a különbségek vannak attól függően, hogy hol laksz, még Ausztrálián belül is.
Nekem eddig csak pozitív tapasztalataim vannak az eladókkal, az ügyintézéssel. Igaz, én Sydneyben lakom. Brisbaneben csak egyszer voltam (télen és imádtam az időjárást), a párom már többször, kérdeztem is tőle, hogy valóban annyira udvariatlanok, komorak az emberek? Ő azt mondta, hogy attól függ, hol laksz.

agica said...

Itt is emberek elnek. Van koutuk bunko es normalis is.
Tul sokat vartam a kiwik utan. Azt hittem, az ausztralok is olyanok, de nem.:)

Post a Comment