Wednesday, March 3, 2010

Sussunk, sussunk valamit

Ramtort a sutes. De nagyon. Mostanaban egyre tobbet almodtam, hogy otthon vagyok (igen, mi szeretunk otthoni lenni, hiszen sok ember van otthon , aki fontos nekunk. A tobbi dolog meg olyan, amilyen, nem tudok tenni ellene. ) Reginaval tobbszor logtunk a Dunaparton es "futtattuk" a gyerekeket. Ilyenkor nem tul jo erzes felkelni es pofara esni, hogy megsem vagyok otthon. A sok alombeli otthonlet miatt ramtort a kremes suti utani vagy. Nagyon szeretem az otthoni jol bevalt kremeseket. Jo par honapja nem ettem, ezert most ertheto modon ramtortek az elvonasi tunetek. De annyira, hogy nekialltam sutni. Nem szoktam kermesekkel bibelodni, mert kell hozza egy baromfiudvarnyi tojas, meg eleve 3-4 lepesbol all, mire elkeszul. Meg kell varni, mire kihul ez, mire kihul az, aztan keverd ossze es kozben addig kostolgatod a hozzavalokat, hogy csak ket szeletnyi sul ki es azon verekszik mindenki.:)
De tegnap erot vettem magamon es belevagtam. Ez a suti a gyerekkorom egyik kedvenc sutije. Melyik nem az?:) A mi rokonsagunkban nagyon sok eskuvo volt amikor mi gyerekek voltunk. Egesz kicsi lanykent elkezdtunk lakodalmakra jarni. Az anyukam felvideki es ott egeszen mas volt az eskuvo. Pl. gyalog ment a nasznep a templomba, kisertuk a menyasszonyt. Persze, ilyenkor az egesz falu osszeszaladt, mert vegere tortenik valami.:) Emlekszem az elokeszuletekre, amikor jott a sutemenyes auto, ami egy hatalmas nagy huto teherauto volt. Kinyitottak az ajtajat es telis tele volt finomabbnal finomabb sutemenyekkel. Mi ott alltunk foldbe gyokerezett labbal, hogy:"Apam, ez igen! Ilyen meg a filmekben sincs." Mar akkor nezegettuk, ki mibol fog majd enni. Persze, a sok kaja kesobb visszajott, ahogy ez egyeseknel lenni szokott:), de megerte.:)
Most mar a zome "elkelt" a csaladnak, igy leghamarabb mar csak a gyerekeink eskuvojere megyunk.:) Bar meg az unokaocseim nem nosultek meg es az egyik unokanoverem (nem akarok ujjal mutogatni:))) sem esett tul a dolgon. Bar nekik mar biztosan nem olyan lakodalmuk lesz, mint amiken mi voltunk.:)
Na, a lenyeg a suti. Ahhoz kepest, hogy nem vagyok jartas a kremesekben, egesz jol nez (nezett) ki es nagyon finom lett (volt). A krembe margarint tettem, mert az itteni vaj borzalmas nekunk, igy azt messzire keruljuk. Meg frissen (ha befogom az orrom) ugy ahogy eheto, de ha kint marad a hutobol egy ejszakat, vagy ha sutibe teszek es megsutom, valami furcsa ize lesz. A gyerekek ezt ugy hivjak, hogy: "Uj-Zeland izu." Ezen annyit rohogtem. A multkor vettem valami tejtermeket. Nem tudom, mi volt az, valami joghurt talan. Adam (12) eszi, en meg kerdezem, hogy:"Adi, finom? Erre O: "Haaat, olyan Uj-Zeland izu". Szoval nalunk Uj-Zelandnak van ize is.:)
Azt mar elterveztem, hogy amikor otthon leszunk, a repterrol megyek a Karacsony cukiba, majd "kifosztom" es a habkupot a tarsaival egyutt teliszalamival fogom enni es Parmalat 3.6%-os tejet fogok inni hozza es hordos savanyu kisdinnye lesz a kiserom.:)
A konyhaban elromlott a "konyhamalacunk". Az az ize, ami ledaralja a maradekot, meg ezt-azt.
En csak kitchen pig-nek hivom, de azt hiszem waste-master a "hivatalos"neve. Multkor, amikor jott a tulaj a szokasos fel eves ellenorzesre, jeleztem neki, hogy szegeny malac, kidaralta a lelket (kap az mindent szegeny, csoda, hogy eddig birta), legyen kedves javitsa meg. Megnezte, aztan mondta, hogy nincs nala szerszam, de majd visszajon. Vissza is jott, de nem akkor, hanem ma. Teljesen varatlanul. Akkora kupi volt, hogy alig tudtam a konyhaig utat vagni neki. Most lebuktunk rendesen. Eddig, amikor bejelentkezett, mindig rendbevagtuk a lakast, meg a szonyeg rojtjait is megfesultuk. Szepek vagyunk.:)


Ui.: Igen, a kepen az a bizonyos tanyer van, amit altalaban a frissen erkezo bevandorlok vesznek, mert ez a legolcsobb etkeszlet. Mi is ezzel kezdtuk (es ezzel is fejezzuk be).:) Meg maradt belole par darab.:)

9 comments:

Zafi said...

Jol nez ki ez is!!! lassan at mesz egy gasztro blogba :)
Hideg van mar ott mi? hul mar az idojaras??? jol fogjatok magatok itt erezni! :)

agica said...

Igen, a reggelek mar eszembe juttatjak, hogy vege a nyarnak. Napkozben meg okes. Remelem az ide hideget megusszuk.:)

Gaabee said...

ha rám mutogatsz a nemmentférjhez jelzövel, akkor elárulom, hogy az én lagzim, na az nem lesz :)
ennyi év után, gyerek utan, kövéren tuti nem megyek férjhez. volt álmom, hogy majd királykisasszonyszép leszek.... na már nem. lagzi helyett egy kiadós alvás. annak reménye hoz lázba :)

a krémesed szuperszekkszi!!! anyu nagy benne! tudtad? olyan franciakrémest csinál, hogy megszolal. s a tetejét mindig világos olyan nemtudomminek hivjákkal kérem :)
a locsolóknak jár Húsvétkor :)

agica said...

Az alvastol en is lazba jovok.:) Rad mutogattam.:)))
Az anyud kremesenek a receptjet feltehetned a blogodra,sztem sok mindenki orulne.:)

Gaabee said...

krémesrecit elkérem, s ha visszajöttem küldöm. a blogon nem receptezek. igyekszem a cimhez hü lenni :)
ugye, hogy egy jo kis alvás örömhormonokat termel???

Zafi said...

Légysziirjon már valaki krémes receptet! az én uram imádja :) , legalább levenném a lábáról

agica said...

Ha Gabi kuldi, akkor atkuldom.:)
Ezek a pasik...Palim is imadja a kremest.

Anonymous said...

Az én férjem is nagyon szereti :) Ágica, akkor kérlek te tedd fel a blogodra légysziii.
Yvette

agica said...

Hello Yvette,

Ahogy Gabi kuldi az igazi kremes receptet "vilagosnemtudomminekhivjakkremmel" a tetejen, azonnal beirom .Olyat meg en sem csinaltam.
Majd hazakuldom husvetkor locsolni a fiukat Gabiekhoz.:)

Post a Comment