Friday, March 12, 2010

Ma fozes, holnap lablogatas

Savanyukaposzta, bekonszalonna es nokedli. Mi kellhet meg? (Haaat, normalis tejfol es molnar kifli):) Ma ket napra valot foztunk belole, igy holnapra csak a lablogatas marad.

Delelott elmentuk a boltba es a zoldsegeshez. Az elottunk levo autoban ket "hudevaganycsavo" ult.
Mar a korfolgalomnal gyorsan bevagtak elenk, mert az otvenes temponk lassunak bizonyult.
50 meter utan ket komplett tele bevasarloszatyor szemetet dobtak ki a kocsibol (feherek voltak). Csak ugy lazan, menet kozben, mintha ez a vilag legtermeszetesebb dolga lenne es nem is a jardara, hanem az utca kozepere. Ok is a boltba mentek. Szivem szerint visszamentem volna a szemetukert es raboritottam volna a kocsijukra.
Milyen nevelest kaphatott az ilyen fiatal felnott? Az en gyerekeim meg gyerekek, de mar elsajatotottak a taradalmi normak bizonyos reszeit. Es nem azert, mert "hudefasza" szulok vagyunk. Na, mindegy.
Szoval bementunk a boltba bevasarolni. Minden honapban, amikor Pali fizut kap (igen, a HP havonta fizet), megunnepeljuk egy doboz cigivel.:)
Mi nem vagyunk fuggo dohanyosok, de neha olyan jo elszivni egy gyenge cigit a kavehoz.
A gyenge cigi nekem az otthon is ismert Pall Mall 0.1 mg-os. Na, a valtozatossag kedveert itt azt sem lehet kapni, de az unokahugom olyan jo fej es ugy elkenyesztet, hogy alkalmankent postaz nekem egy-ket dobozzal. De, mivel meg nem ert ide a "szallitmany", igy mondtam Palinak, hogy vegyunk a penztarnal valamilyen gyenge cigit ha mar itt vagyunk. Rankkerult a sor es mondtuk a penztarosnak, hogy a leggyengebb cigit szeretnenk.
Erre o azt mondta, hogy o nem ert a cigihez, ugyhogy nem sokat tud segiteni. Nezegettuk a dobozokat, talalgattunk, hogy vajon mit merre. A masik kasszas is megfordult a "kinlodasunkra" es o is probalt segiteni. Aztan vegul is az egyik elment es hozott egy szerinte gyenge cigit (csak hagyjuk mar beken:)).
Kozben mi a Palival beszelgettuk. Egyszer csak hallom, hogy: "Ti is magyarok vagytok?".
En nem lattam ki mondta es megalltam, raneztem Palira es nem ertettem, hogy miert kerdezi ezt tolem, raadasul eunuch hangon. Aztan rajottem, hogy a masik penztaros kerdezte ezt tolunk.
Mivel mi nem tartjuk a magyarokkal a kapcsolatot (kiveve Erzsi Neniek, akihez Pali max. kethetente elugrik egy kis csevelyre), talan evente egyszer-ketszer jovunk ossze par emberrel, igy a hetkoznapokon nem hallunk magyar beszedet (a sajatunkon kivul). Aztan eszhez tertunk es mondtuk, hogy igen, mi is magyarok vagyunk (nem csak hobbibol tanultuk a nyelvet:))
Egy 15 eves lany volt, aki negy eves koraban kerult ide a szuleivel es mar tobb, mint tiz eve elnek itt. Mindket szuloje magyar es otthon a magyar nyelvet hasznaljak. Amugy oten vannak testverek es o a legfiatalabb. Majdnem kicsuszott a szamon, hogy "nem normalisak" a szulei, hogy ot gyerekuk van es utrakeltek, de aztan rajottem, hogy mi is negy gyerekkel indultunk el.
Ez esetben a negy vagy ot gyerek, az mar tok mindegy.:) Amugy nagyon szepen beszelt magyarul, minimalis akcentussal. Ilyenkor mindig eszembe jutnak azok a honfitarsak, akik par ev kulfold utan "nem beszelni madzsart" dumaval jonnek, bezzeg mi csak azt tudnank mondani az otthoniaknak, hogy: "nem beszelni andzsolt:)".
Szoval nagyon meglepett igy hirtelen, hogy rajtunk kivul mas is beszeli a nyelvunket.:)
Eddig nem igen figyeltunk arra, hogy mit, hogy mondunk, mondvan, hogy ugysem ertik...
Azota azt kerdezgetem Palitol, hogy mondtunk-e valami csunyat.:)

6 comments:

Anonymous said...

Hi,
Ezzel a szemét dobálgatással nem tudnak mit kezdeni? Idegesítő lehet. nem is értem mire jó. Buli, vagy csak szimpla bunkóság ? Mi az alapja ennek?

A bloghoz gratula, egy két helyen besírtunk az asszonnyal a dumától :)
Üdv

DenyVL

agica said...

Szerintem ezzel menoznek, de aki ezzel menozik, az egy agyatlan taho. Ezt a szitut meg azert sem ertettem, mert a boltnal leparkolt es ott van szemetes, ahova be tudta volna dobi a szemetet.
De hat mit varunk. Mar a 12 eves beszol a tanarnak napi szinten, hogy "fuck you". Kovetkezmenye meg nincsen. Ezeknek a fiam a fultanuja es o meseli itthon.
Mi sem vagyunk szent eletuek, de ez mar sok:)
Orulok, hogy olvastok:)

Anonymous said...

jó depi ellen olvasgatni :)
Regina

Unknown said...

Nagyon jót nevettem ezen a "nem normálisak"-on. :)))))))))

Jól értettem, hogy Pali a HPnál dolgozik?

agica said...

Reginanak nem kell depi ellen olvasni, mert a Regina okos,szep, ugyes aranyos.:)
Hella,
Igen, a ferj a HP - nal van.

Udv.

Agi

separate said...

Regina okos, szép, ügyes, aranyos, esetleg ... na ez nem tűr blogbejegyzést...
Üdv. Depys :)
ui: én meg az egomi kórháznál vagyok, az is menő... nem?

Post a Comment