Thursday, December 10, 2009

Kis karacsony, nagy karacsony

Elmentunk a fenyonkert, amit nagy nehezen kivalasztottunk a mult heten. Otthon mindig elo fenyonk volt egy nagy dezsaban es azt cincaltuk be-ki, ki-be minden evben. Amikor mar tul nagy lett es nem birtunk vele, kiultettuk a szuleim telkere. Kb. 3-4 evig tartott egy fenyo. Itt sajnos vagott fat veszunk. Nincs is nagy divaja a foldlabdas fenyoknek (legalabbis ott, ahol eddig laktunk es most lakunk). Pesten (de lehet, hogy nemcsak ott) evek ota lehet "kolcsonozni" elo fenyot. Az ember elmegy, leteszi a kauciot, hazaviszi a fat es ha visszaviszi az unnepek utan, visszakapja az arat. Ez szerintem nagyon szuper dolog. A lenyeg az, hogy en nem szeretem a mufenyot. Nagyon nem. Igy nem maradt mas valasztasunk, csak a vagott fenyo. Szoval tegnap elmentunk erte, mert ez volt az utolso nyitvatartasi nap a "fenyoneveldeben".
Az osszes szomszednal mar fel van allitva a karacsonyfa, igy ez alol mi sem lehetunk kivetelek (a gyerekek szerint), igy tegnap feldiszitettuk a fat. Iden, eletunkben eloszor elterunk a mi hagyomanyainktol. Termeszetesen a Jezuska nem jon hamarabb.:) Itt valahogy az egesz nem olyan meghitt szamomra. Nincsenek az utcan az epuletek es a villanyoszlopok kidekoralva, viszonylag meleg van, sut a nap (amikor epp nem felhos az eg:)), mindenki strandpapucsban szaladgal. Szoval mas. Ez a harmadik nyari karacsonyunk itt, de meg nem tudtuk megszokni.
Ma elmentuk egy karacsonyi paradera. Erdekes volt. Sok minden eszembe jutott rola a karacsony kivetelevel.:) Pl. egykori majus elseje, lampionos felvonulas, Thaifold, Disney Land.:)
Sok helyi multi ceg, aruhaz, kulonbozo szolgaltatok, alapitvanyok, meseszereplok, nemzetisegi iskolak, skot dudasok es maga a Telapo vonult fel kidekoralt autokkal, beoltozott emberekkel, golyalabasokkal, tancosokkal a lezart fouton. Volt, aki a kutyajaval vonult fel. Pontosabban agar kutyafajtaval. Azt nem tudom, hogy magyar vagy angol agar volt, mert annyira nem ertek az agarakhoz. Par kepet itt meg tudtok nezni. Sajnos elottem volt par "fej" es egy noci is allandoan kalimpalt a gumikalapaccsal a kezeben, de sajnos nem tudtam mozdulni sem (es nalam nem volt kalapacs, igy nem nagyon ugralhattam:)).

3 comments:

Gaabee said...

tökkrémleves recit neked is, majdnemszomszédnödnek is köszönöm!! nagyon szekszin hangzik. már fel is írtam a bevásárlólistára a tököt és a tejszint :)

páromnak elmeséltem, amit a Karácsonyról írtál. megjegyezte, hogy ö pillanatok alatt hozzászokna a papucsos Karácsonyhoz. mert mindig vágyott rá.
itt csendben megjegyzem, nem olyan érzéseket táplál a Karácsonnyal szemben, mint én. vagy mint gondolom te.
én szeretem. várom. tetszenek a díszei, a fényei, a meglepetései, a családösszehozó hatása, mindene ... :)
(ma nem fözök. tegnap direkt megaadag lencsefözeléket csináltam)

agica said...

Nekem a "meleg" karacsony:) nem jon be.
A szilveszter igen. Holnap en is osszedobk egy lencset.Van is virslim a fagyasztoban, azt majd megsutom hozza.

Gaabee said...

most sikerült megnéznem a képeket is. a multkor nem jöttek be valamiért.
nagyon jol hasonlatoztál a május1-el, a farsanggal, a lampionossal :) :) :)
(s semmi Karácsony fíling)

Post a Comment