Monday, November 2, 2009

Egy kis ez, egy kis az, egy kis amaz

"Szomszed" asszonyom - Kata - mar szerintem teljesen kivan a kanikulatol, ami naluk van. Irigylem emiatt.:) Mi meg reggelente bekapcsoljuk a "hajszaritot", mert eleg hideg van. Errol a futoszerkezetrol (heat-pump) mindig a fedett uszoda jut az eszembe. Amikor gyerekkoromban uszni jartam, uszas utan egy nagy meretu fali hajszarito alatt szaritkoztunk. Hidegebb napokon ugyanaz a kep ugrik be. Gubbasztunk a nappaliban, a "hajszarito" alatt, az meg majd kikopi a lelket, ugy fujja a meleget. Kata, Gabi, Regi, legyszi irjatok valamit, hogy miket foztok mostanaban. En tegnap karfiol kremevest csinaltam sajtos piritos kenyerrel. Ma finom fozelek volt tukortojassal es zsemlevel. Jo lenne sutni valamit, mert mar ugy ennek valamit, ami edesseg. Mar jelentkeznek a habkup elvonasi tuneteim is. Nincs jobb a Karacsony cukraszdas igazi klasszikus vilagosbarna habkupjanal. Sajnos meg varnom kell ra, mert errefele nincs hazhozszallitas. Nem is ertem, miert.
Emlekszem, amikor gyerekek voltunk, sokszor voltunk Szlovakiaban lakodalomban. Hatalmas eszem-iszom, dinom- danom lagzik voltak. Komplett huto teheratuk alltak az udvarban telis-tele finomabbnal- finomabb sutemenyekkel. Olyan emeletes tortak voltak egetett cukorbol, amilyet azota sem lattam. Raadasul nem mestercukraszok muvei voltak, hanem a falubeli asszonyoke. Zsuzska gyomra erzekenyebb volt, igy O szegenyke masnap mindig rosszabbul erezte magat.
Egyszer Gabival es Zsuzskaval harman aludtunk egy agyban a Pösángyi Neninel az egyik lagzi utan. Igazi dunyhaban. Alig latszottunk ki alola. Reggelre, amikor felebredtunk, egy doglott pokot talaltunk az agyban. Na, a harom tyuk egtelen visitasba kezdett. Szegeny Pöse Neni szaladt be, nem tudta, mi lelt bennunket. Varosi libak nem lattak meg igazi pokot.:) Sajnos, vagyis hala Istennek:), azota mindenki ferjhez ment illetve megnosult a Duna masik oldalan elo rokonaink kozul.

7 comments:

Sári Kata said...

A hétvégi menünk raguleves grízgombóccal, rántott csirkemell -rántott sajt, rántott cukkini kukoricasalival volt, édesség - rumos kókuszgolyó meggyel a közepén. A héten: zölbabfőzit vagy kelkáposztafőzit fasírttal, tojásos nokedlit salátával, gulyáslevest, egybesült fűszeres karajt krumplipürével káposztasalátával, túrógombócot terveztem be. Ha jó leszel, megírom majd a jövőheti menümet is. :))))) De cserébe én is kérek ötleteket!!!! :))))

Regina said...

Gyakorlatilag már főzni sincs időm, ha itthon a Vivi készítek neki útra 2 kg rántott csirkemellett és mehet is vissza. Héten minden nap vagy dolgozom, vagy suliban ülök, masszírozni sincs időm. Apának mondtam, hogy haverkodjon a 7végi DonPepe kínálattal.
Anyudnak adtam 10 dollárt, ő pedig birsalma sajtott nekem... mit mondjak jó biznisz volt. Küld nektek is azt mondta :)
Meleg itt is csak a kandaló elött...

agica said...

Te Kata, nem lehet, hogy ha majd kozvetlen szomszedok leszunk, akkor elofizetnek nalad a heti menure?:))))

Gaabee said...

mi ma tökfözeléket ettünk fasirttal. igen! imádom! a nasi citromosnápolyi a györi édestöl :)
a habkúp a Kovácsban is jó!! hétfön zárva :)))
lesz még a héten töltött paprika, meg husileves, meg sülthal, meg rakott karfiol...ha jól tudom. most ugye anyunál vagyunk :) így ö föz :)))))
szomszédod Katánál én is befizetnék egy menüre. csak félek, kihül, mire Bécsbe ér ;( pedig de boldog lennék olyan finomságok fogyasztása közben. a túrógombóc nálunk is szóba jött :)

Sári Kata said...

Ha tudnátok, hogy mennyire utálom a főzicskét.... csakhát nekem kiköveteli a sok éhes farkas. :)
Úgyhogy elnézést mindenkitől, de 5 emberre is elmegy mindig a félnapom (mivel semmit sem tudok összedobni hipp-hopp mint anyukám pl )
nem szeretnék hajnaltól késő estig a tűzhely mellett serénykedni. :))) De néhanapján benne vagyok egy kis csere-bere kajába. :)

agica said...

Okes, ezt megbeszeltuk!! Csak mar ott tartanank:)

agica said...

Cia Regi,

A mazlista:) Imadom a birsalma sajtot. Remelem utkozben nem eszik ki a csomagbol a verebek (vagy a hataron a biosecurity-sek). Tavaly megerkezett, remelem iden is meg fog. Ugyan igy vagyok mostanaban, mint te. Delutan, amikor hazaerek, ra sem tudok nezni a konyhara. Majd ha otthon leszek, beallok hozzad konyhalanynak, amig dolgozol este meg eliszogatunk a kertben a faklyak kozott:)

Post a Comment