Tuesday, August 4, 2009

Svedek, hastanc, ha'ngo:rien gula's, bla-bla

Egy felmeres alapjan kiderult, hogy a sved ferjek segitenek a legtobbet a haztartasban/gyereknevelesben. Az uj-zelandiak a 9. helyen allnak, az ausztralok meg a 13. helyezest kaptak. Az eredmenyek magukert beszelnek, szoval mindenkit ovva intek egy kiwi vagy ozzi ferjtol.
Mint utobb kiderul, hogy az angol csoportunkban van egy tajvani hastantanar, igy az orak kozti szunetekben hastancot tanulunk:) Ur Isten, mi johet meg:)) Remelem matematikus nincs koztunk...Az egyik csoporttarsammal- aki Hong-Kongbol jott- tobb, mint masfel eve "szomszedok" vagyunk. Ez persze a tanfolyamon derult ki (hat hol mashol:)). Egy lakoparkban lakunk es egyszeruen nem tudtunk egymasrol masfel evig. Ez azert durva. A tavolsagok es a tomegkozlekedes hianya miatt szinte mindenhova autoval jar mindenki, igy sajnos az egy kornyeken lakok meg latasrol sem ismerik egymast. En is a kocsirol ismerem meg a szomszedom. Igaz, nincs is ertelme tulzasba vinni az ismerkedest, mert "par honap" es ugyis valamelyik elkoltozik:) De azert ez a "szemelytelenseg" szamomra szornyu.
Angolbol azt a hazi feladatot kaptuk, hogy mindenkinek egy kiseloadast kell tartania , ami 3-8 perc kozotti idotartalmu kell, hogy legyen. Ennek a lenyege a nyilvanossag elotti beszed gyakorlasa, ami -tobbek kozott- vizsgafeladunk lesz. A tema szabadon valasztott. En a Hungarian Goulash-t valasztottam:) Bemutattam az etelt, a keszitesi modjat, a bogracsot, az erospityut es a receptet is. Kostolot nem vittem:) Az egyik koreai csoporttarsam - aki radasul mellettem ul - ugy beszel angolul, hogy minden egyes angol szohoz hozzatesz egy maganhangzot. Ez altalaban "e" betu. A "cs" hang helyett sokszor "c" hangot hasznal es az "f" hang helyett "p"hangot. O az egyetlen, akit keptelen vagyok megerteni. Mindenki massal elboldogulok, meg a spanyol anyanyelvu kolombiai lannyal is, de a "padtarsammal" nem tudunk szoterteni:) Wáte a bjútipule cájde = milyen szep gyerek. Es ez hadarva ezerrel. Ez van, nekem nem megy az English in korean style:)
A tavasz vegre mutogatja magat. Kibujtak az uj menta hajtasok. A zsalyank is noveszti az uj levelkeket. Az oregano meg alszik, de a petrezselyem "bokrunk" ebredezik mar. Tegnap kitakaritottam aloluk az avart, szepen elrendeztem oket.

0 comments:

Post a Comment