Monday, August 23, 2010

Keruletek ertekelese

Par hete tudtam meg Gabitol, hogy a keruleteket ertekelik. Amikor az ember hazat keres a realestate honlapjan, akkor az adott kerulet ertekeleset megtalalja az oldalon (jobb szelen).
Nekem ez nem tunt fel, amig nem szolt rola, de most meg mar azt nem ertem, hogy hogyhogy nem lattam ezt a nagy piros irast. Az ertekeles szazalekban van megadva. Most mar tudom, hogy ahol mi lakunk, az a kornyek 86.44%-os (a 100%-bol). Megmondom oszinten, nem hittem volna, de lehet, hogy tul sokat vartam.:) Ezek utan azt nem tudom, hogy milyen lehet egy 50%-os kornyek. Talan jobb is. Az ertekeles tobb dolog alapjan van osszeallitva. Nem szeretek angol szavakat hasznalni, de ezt most nem forditom le, hanem csak bemasolom ide es majd holnap atirom magyarra. A reszleteknel pontozas van, azaz ot pont a maximum, de a vegeredmenyt szazalekban adjak meg.

Neighbourly spirit 4/5, eating out 3.5/5, nightlife 3/5, retail therapy 3.5/5, health & fitness 3.5/5, mobile reception 4/5, internet Access 4/5, pay TV access 4/5, peace & quiet 4/5, traffic 3.5/5, safe & sound 4/5, clean & green 4/5, pests & rodents 4/5, cost of living 3.5/5, resale value 4/5, public transport 3.5/5, medical facilities 4/5, schools 4/5, child care 4/5, local government 3.5/5, power water gas 4/5, parks & recreation 4/5.

Ami minket erint, az szinte mind negy pontos az otbol. Bar ezt nem erzem, de nem panaszkodunk.:) A kornyeket szeretjuk, gyalog par percen belul van buszmegallo, iskola, kisbolt, park es erdo. A bevasarlokozpont, tengerpart es a marinak kocsival par perc alatt elerhtok. Amit kimondottan nagyon jo, hogy a fout messzebb van tolunk es a lakoparkunk egy csendesebb utcaban van (ami igazabol tolunk zajos).
A kornyekbeli iskolakkal is meg vagyunk elegedve. Adam High School-ja 50 eves elmult. Tobb, mint 1100 gyerek jar az iskolaban. A gyerekek teljesitmenye 80-90% szazalek kozott van. A szulok kozel 90%-a meg van elegedve a sulival.
Persze, vannak ennel sokkal jobb kornyekek es vannak ennel sokkal rosszabbak is.

2 comments:

Anonymous said...

Sokszor abszolut nem lehet ezeket a statisztikákat semmilyen szinten valósnak tekinteni. Mivel van hogy 3 vagy 4 ember véleményéből áll össze és nem egy kiterjedt nagy csoportra. Néző pont kérdése ki mit szeret. Valaki a North Lakes-re irta hogy shit place to live, valakinek bejön. A statisztika szertint a belvárosban a legjobb lakni. Nagy fenét szerintem. Mások szerint meg nem. Az ilyen kimutatásra nem nagyon érdemes adni, főleg hogy csomó kerületről nincs is semmilyen,mert nem volt 3-4 ember aki berijon rá.

agica said...

Szerintem az, hogy milyen az orvosi ellatas (pl. rendelok szama), mennyi park van, milyen a tomegkozlekedes, milyen a biztonsag, az nem szubjektiv dolog, hanem teny. Az, hogy milyen a szomszedsag, hat az mar szubjektiv.
Azert ahogy korbeneztem a szazalekokat, azok a helyek vannak 70% folott, amik tenyleg jok/jobbak.

Post a Comment