Saturday, June 12, 2010

Bio mogyorovaj

Ma nem volt olyan kellemes az ido, mint tegnap. Haromig sutott a nap, azutan beszurkult az ido. Jovo hetre esot mondanak. Ma nem mentunk sehova, igy volt idonk "nagyot"fozni. Csinaltunk egy tyukhuslevest hazi cernameteltel es csirkepaprikast nokedlivel, ubisalival (szerencsere holnapra is marad).
Tegnap Gabitol kaptam mogyoro vajat (sosmogyoro krem). Ez egy "kulonleges" krem, mert olyan helyen vette, ahol frissen zuzzak ossze a mogyorokat es semmilyen adalekot nem tesznek hozza. Nem olyan egyallagu, mint a bolti krem, hanem erezni benne az apro kis mogyoro morzsakat. Legtobbszor natur vagy enyhen sos kekszre kenjuk, teszunk ra kis zellerleveleket, vagy paradicsomkarikat. Meglepetesunkre arban ugyanannyi, mint a bolti mogyorvaj.

A fiuk ket napig a baratjuknal aludtak. Hogy ne maradjon ures az agyuk, mondtuk Brenda baratnojenek, hogy aludjon itt. Ma viszont a fiuk baratja alszik itt.
Holnap nem lesz iskola, mert (ismet) a kiralyno szuletesnapjat unnepeljuk.

Megettuk Brendus tortajat. A bevonatot pillecukorbol csinaltam. Eletem elso ilyen bevonata volt, de nem lett olyan rossz, mint amire felkeszultem. Eleg macerassan elkeszitheto recepteket olvastam, ezert en minden leegyszerusitettem.

Unokatesom tegnap kuldott egy viccet Becsbol, de csak kisbetukkel irom le.:)
A temetkezesi vallakozo este egy utolso ellenorzest tart a masnapi temetesre vagy kremaciora elokeszitett holttesteknel. Eszreveszi, hogy "Kovacs Janos" nevu krematoriumi jelolt nemiszerve minden elkepzelest felulmul. Ugy veli, nem szabad, hogy ez az eszenyete legyen, igy hat levagja szakszeruen es beleteszi egy nagy uvegedenybe, amit teleont spiritusszal.
A biztonsag kedveert hazaviszi megorzesre, de nem tudja megallni, hogy felesegenek megmutassa szerzemenyet.
-Dragam, olyas valamit mutatok neked, hogy nem hiszel majd a szemednek! -és megmutatja az
uveg tartalmat.
-Ez tenyleg hihetetlen!-Kialt fel a nej. Meghalt a "Kovacs Jancsi"?

Tanulsag, sose vigyel haza munkat...


8 comments:

Gaabee said...

Brenda tortája nagyon csajoscsicsás!! ;)) mondhatni szuperszekkszi :)
s milyen izü volt? hadd kínlódjak :))))

Gaabee said...

jaj, és a mogyoróvaj! emlékszem,hogy Amsterdamban kóstoltuk elöször. legalábbis én. akkor nagyon érdekes volt.
ti szeretitek? (öszintén :)

agica said...

Igen, en is ott ettem veletek eloszor.:)
Husz evvel ezelott!!!
Igen, en nagyon szeretem. A gyerekek is. Pali nem.:)

A torta sima piskota es a tolteleke vanilias puding, amit amikor kihult osszekevertem vajjal. Megkentem az egyik lapot es raszortam erdei gyumolcsoket es raboritottam a masik lapot.Kivul meg pillecukor.

Anonymous said...

Nagyon szép lett a torta, ügyes vagy!!!
Yvette
ps. úgy néz ki nekem is lett melóm, hirtelen három is :)

agica said...

Ugyes vagy! :)
Hol, milyen? Azert tul sokat ne dolgozz.:)

Anonymous said...

ááá nem dolgozom túl magam, beosztom rendesen. Csak egyszerű melók, de legalább fizetnek :)
-van egy kis adatbevitel
-más cégen keresztül takaritok magánházaknál
-ha van még időm járok zuhanyfejeket cserélni az energiatakarékossági program keretében
Yvette

agica said...

Jok ezek. Gondolom, a magad ura vagy, nem allnak feletted, amig dolgozol.
Az adatbevitelt otthonrol csinalod?

Anonymous said...

Igen otthonrol.
A takaritast a fonoknovel egyutt csinaljuk egyenlore, de hamarosan egyedul fogom azt is csinalni.
Szoval jok, tetszenek :)
Yvette

Post a Comment