Tuesday, May 18, 2010

Ugyintezes

Ma elmentunk egy Job Services Australia irodaba (munkakozvetito fele) es erdeklodtem, hogy hogy lehetne regisztraltatnom magam. A vizumunkat itt is forgattak es harman is osszeszaladtak, hogy lehet-e egyaltalan nekem ezzel a vizummal itt regisztraltatonom magam (megkerdeztek, hogy work and holiday-en vagyok vagy tanulo vizumos). Vegul is sikerult megfejteni a vizumunkat, igy kozoltek, hogy regisztralhatnak es holnap reggel menjek be egy elbeszelgetesre. Kedvesek voltak, nem volt semmi gond.
Azert szeretnem magam regisztraltatni, mert szeretnek elvegezni egy tanfolyamot, mint munkanelkuli. Nem tudom, hogy lesz-e ra lehetosegem, majd holnap kiderul.
Azt, hogy a vizumunkat forgattak, nezegettek, mar ketszer elofordult. Ez nem sok, de ha azt nezem, hogy az egyik egy 800 fos iskola, a masik egy munkanelkuli hivatal (ahol boven van regisztralt ember) akkor azert meglep. Az osszes orszagbol ilyen vizummal jonnek a bevandorlok, ezert arra gondolok, hogy az eszaki resze, ahol mi elunk, nem tul sok van beloluk. A multik tobbsege a varosban van, ami innen 45 perc. Igy nem tunik soknak, de mondjuk naponta ketszer (oda-vissza) megtenni ezt a tavot mar sok.
Ebben a munkanelkuli hivatalban a regisztraltak barmikor bemehetnek es hasznalhatjak a szamitogepet (internetet is), nyomtatot es meg a kis teakonyhat is, csak ugy, a ket szep szemukert.:)
Eljatszottam a gondolattal, hogy jo lenne egy kave, de igy az elso nap nem akartam azzal kezdeni, hogy rogton fozok egyet.

Hazafele beugrottunk a gyerekek teli egyenruhajaert, amit reggel felretetettem, mert csak kezpenzben lehetett fizetni es nekem nem volt csak kartyam, igy nem tudtam reggel megvenni.
Vettem ket hosszugatyat Brendanak, Bendinek egyet es vettem egy-egy pulcsit is nekik.
Hasznaltan vettem, igy csak 37 dollar volt az egesz (amugy egy pulcsi lenne 20 dollar).

Mikor jottunk ki a sulibol, lattuk, hogy tantermen kivuli oktatas van. Ezeket nagyon szeretem. Sokkal hasznosabb ilyet tanulni altalanos iskolaban, mint azt, hogy hol banyasznak koolajat.
Most azt tanultak a gyerekek, hogy hogyan kell a buszt megkozeliteni, hogy kell leszallni, mire kell figyelni.
Ugy zajlott az egesz, hogy allt egy busz a suli elott es azon ultek a gyerekek es egy rendor volt a buszon, aki tartotta az "tanorat". A busz elott, kozvetlen az elso lampajanal egy kislany babu allt (teljesen elethu, kb. het eves), a busz mogott egy kisfiu babu (hasonlo koru) es a busz alatt a kerekeknel fekudt egy nagyobb meretu elethu babu, akit epp elutott a busz.
Illusztraltak az egeszet, hogy mire kell figyelni, miert nem jo, ha pl. ott all meg az elso lampanal valaki, ahol esetleg nem latja a sofor, vagy mi tortenik, ha onnan kilep es epp jon egy auto. Ugyanigy, hogy mire kell figyelni, ha valaki a busz mogott "lapul" es onnan lep ki az utra, vagy esetleg a busz tolatni fog. Azt is kemenyen illusztraltak, hogy sajnos a busz ala is be lehet kerulni.
A latvany nekem is szornyu volt. A hatalmas busz kerekei a kis test felett...
Igen, ez az, ami hasznos es ez igy hasznos, hogy "eljatszak" a dolgokat es nem konybol olvassak fel.

Adamek Uj-Zelandon azt tanultak az altalanos iskolaban, hogy hogyan kell a felborult kajakbol kimenekulni. Persze nem elmeletu uton, hanem gyalrolatban. Elmentek egy usziba, ahol kajakozni lehetett es ott tanitottak oket arra, hogy miert kotelezo az uszomelleny es ha borul a kajak, mit kell tenniuk. Azt hiszem, ezekkel tobbre mennek, mint en a periodusos rendszerrel.
Persze, az is hasznos (lehet valakinek), de talan nem altalanos iskolaban, hanem raerne kesobb is, akkor sem maradnank le semmirol.

8 comments:

Unknown said...

Sok mindent nem értek a magyar oktatási rendszer kapcsán. Több helyről azt hallom, hogy a szülők már a 3., 4. osztályos gyerekek házifeladatában sem tudnak segíteni, mert olyan vad dolgokat tanítanak a gyerekeknek.

Régen a mátrixok max egyetemen kerültek elő. Most már simán van olyan középsuli, ahol tanítják. Minek???

Miért nem lehet hasznosabb dolgokat tanítani, mint ahogy írod?! Nagyon sok dolog van ezen a világon, ami fontosabb, mint amit az emberekbe próbálnak itt belepréselni.

agica said...

Meg tudom erositeni, amit hallottal.
En is elakadtam a fiaim otthoni hazifeladataiban.
Az a gaz, hogy otthon a hazit a szulonek kell ertelmezni,elmagyarzni a gyereknek ugy, hogy megertse.
Szoval a hazit a szuloknek is feladjal.:(
Nekunk van itt magyar tankonyvunk. Csak a tortenelmet, irodalmat es a foldrajzot nezegetjuk, amikor epp ugy jon ki a lepes, hogy van hozza kedvuk. A tobbire nem vagyunk kivancsiak.

agica said...

Ja, 2007-ben a gyerekek magyarorszagi iskolajaban volt olyan alsotagozatos nevelo a nemetes osztalyban, aki kitette a faliujsagra azoknak a gyerekeknek a nevet, akik szuperul teljesitettek aznap.A tobbieket meg leszarta. Milyen jol eshetett nekik ez a szar pedagogiai modszer.
Ugyanugy 2007-ben a napkozis "nevelo" (?) lekevert egy taslit Brendanak delutan, mert beszelgetett a hazifeladat iras kozben.
Brenda meg olyan izgaga, hogy mire hazaert, el is felejtette.:) Az osztalytarsa anyukajatol hallottam ra par hetre, mert az o kislanya meselte neki.

Unknown said...

Én ilyen tasliba belebetegedtem annó .... Sose volt velem különösebb gond, jó tanuló voltam. De egyszer a tolltartómmal küzdöttem alsóban. Fel se eszméltem, amikor csattant a pofon, én meg kiestem a padból...

Egy ideig el se mertem otthon mondani. Aztán végül kibukott, mikor már beteg voltam.

Többet nem mert megütni. A szüleim egyből az igazgatóhoz mentek, aki helyretette a tanítónénit.

És a vicc, hogy ennek ellenére szerettem ezt a nőt.

De ő kicsit olyan volt, mint az AU tanítók. Kivitt minket a természetbe és ott tanított dolgokat. Vagy ha rossz idő volt, behozta a természetet a terembe. A szertára pedig maga volt a titkok helye. :)

agica said...

Jaj, szegeny.
Az en osztalyomban a fukat vertek. Volt egy ferfi tanarunk, aki a pajeszukat szerette megcincalni.
Iszonyu rosszak voltak a sracok.
En sem a tanarhoz mentem be, hanem az igazgatohoz.
Nem tudom, mi lett belole.
Brendarol szinte lepereg minden. Nem tudom, hogy csinalja.

Unknown said...

Gréti is ilyen. Pillanatok alatt túllép mindenen.

De azt hiszem, ebben a világban nekik jobb esélyeik vannak.

Unknown said...

Jót beszélgetünk kommentek formájában :)))

Csak nehogy pikánsabb témákra is kitérjünk, mert elfeledkezünk róla, hogy egy nyilvános felületen vagyunk. LOL :D

agica said...

:))

Post a Comment