Thursday, February 18, 2010

"Szökőár", "árcunami"

A havi bevasarlast ugy intezzuk, hogy egyik reszet a CountDown nevu aruhazban bonyolitjuk le, a masik reszet meg a Pack'n'Save-ben. Az elozo olyan kicsi Tesco fele, vagy nagyobb Smatch, az utobbi meg Metro aruhaz vagy ALDI jellegu, de nincs muszaki cikk es ruhazat. Azaz teljesen mas.:) Lenyeg, hogy onkiszolgalo raktararuhaz.
Szoval ma elmentem a CountDown-ba es megvettem azokat, amiket ott szoktunk. Van sajat home brand-es termeke is, ami olyan, mint otthon a Tesco gazdasagos. Amiket ott veszunk, azok mind home brand-es termekek altalaban (igen, "mernokne" is vasarol hombrand-es termekeket:)).
Tobbek kozott liszt, gabonapehely, szodaviz, sosmogyorokrem (ez a legjobb, amit ettunk) amiket itt veszek plusz egy ket akcios termek, ha epp van olyan, ami szukseges. Vittem a kis bevasarlo kocsimat, beletettem harom karton kisuveges asvanyvizet (egy karton 24 db-os es 15,99 dollar az egesz), 80 db muzliszeletet, 8 kg reggelizo gabonapelyhet, 10 kg lisztet es hat doboz mogyorokremet (sosat es edeset is egyarant). Megyek a penztrahoz, ahol nem kerdeztek meg hogy vagyok. Sot, nem is mosolyogtak. Lehuzza a termekekt a csaj es amikor az asvanyvizhez er, megkerdezi hany darab. Segitettem neki, hogy 24 db, mert ugylatszik a 6x4 sort nem tudta kiszamolni es mondtam, hogy ugye ez haromszor az 72 db. Oke, "lehuzza" az arat aztan a vegen kozli, hogy 1230 NZD. Kikerekedett a szemem, de nagyon. Kerdeztem, hogy megis mi? Amit en vettem? Mert az lehetetlen. De hogy igen 1230 NZD. Akkor mar elbizonytalanodtam. Vegigneztem a kocsit, atfutotta fejemben mi mennyi, aztan megint mondtam, hogy ez nem lehet annyi, amennyit mond. Megnyomja a csengot, jon egy holgy, akinek mondja, hogy az en kocsim 1230 NZD es hat en ezt kifogasolom. A holgy is vegigmeri a kocsit, majd kozli, hogy az kicsit sok lenne par kilo reggelizo pehyelyert es par muzliszeletert stb. Nezik a gepen, hol a hiba.
Kiderult, hogy a penzaros csaj az asvanyvizet amikor "lehuzta" a gepen, akkor o a 15,99 dollart nem haromszor vette, hanem 72-szer. Azaz o a kartonarat darabarban szamolta. Szegenynek nem tunt fel, hogy egy fel literes asvanyviz hogy is lehetne 15,99 dollar (2441 Ft).
Osszesen 1100 dollar korul tevedett a kasszas, ami durvan 154.600 Ft. Khm. Azert ez nem 20 Ft. Ezek utan annyit preselt ki magabol, hogy:"sorry". En erre nem mondtam semmit.
Nincs ezzel semmi baj, tevedhetunk. Csak ugye az nem mindegy, hogy a tevedesunket hogyan korigaljuk.
Ezt a szitut elkepzelem otthon a Tescoba. Mar masnap az Index-en a Homaron tekozolnanak az emberek es szidnak a "kocsog, bunko Tesco-s penztarost, aki le akarta huzni a vevot 154.600 Ft-tal. Itt meg ugye: "jaj Ittenem cegenyke, biztossan rossz napja volt".
Szerencsere, en mindig nezem a beutott teteleket, mert ugye itt is ember az ember. De azert ez sokkolt.:)
Update Norbi
Visszamentunk a boltba Palival, mert lattam tegladobozos tejet akcioban (itt az az egy, ami onfeledten ihato szamunkra). Mivel sok-sok doboz kellett, igy egyedul nem tudtam megbirkozni vele. Egy maori csajszi valamit trukkozott es nyakoncsiptek a biztonsagi orok. Nagyon harcias es ellenallo volt, eleg sok embert mozgositott. A lenyeg, hogy mi kozben fizettunk (volna), de mivel unnepelunk es vettunk egy doboz cigit is, igy addig nem tudtunk fizetni, amig ezt a penztaroson kivul egy masik szemely nem hagyja jova. De nem tudta jovahagyni, mert o is "harcolt" a maori csajjal. Ez azt jelentette, hogy mi megvartuk, amig "leszerelik" a csajt es utana tudtunk csak fizetni. Gondoltuk, hogy otthagyjuk a cigit, mert annyira nem kell, de sztornozni sem tudta volna, mert ahhoz is kell ugyanaz a szemely. A lenyeg, hogy 77 -szer elnezest kert a kellemetlen szituert, pedig meg csak nem is o okozta.
A sztori vege az lett, hogy a maori csaj fogta magat es "vallal es konyokkel" kivonult es otthagyta a jonepet. Ocsmanyul es gusztustalanul viselkedett.

0 comments:

Post a Comment