Sunday, January 24, 2010

Ujra jogositvany

Az utobbi idoben hanyagoltam a temat. Most jobban utananeztem kiderult szamomra, hogy Ausztraliaban egy az egybe becserelik az uj-zelandi jogsit ausztralra. Legalabbis ott, ahova mi megyunk. Igaz ezert is fizetnunk kell x osszeget, de legalabb ott mar nem kell vizsgazni semmibol.
Szal most is bementem az irodaba, ahol a kresz vizsgat intezik. Most nem ugyanoda mentem, ahova multkor, mert ott a "hivatalnok" azt mondta, hogy a magyar jogsimat le kell fodittatnom es hitelesittetnem, mert o ezt nem tudja micsoda, mert nincs rajta angolul. Oke, tenyleg nincs rajta, de azert a jelek ott vannak a hatuljan.
Most egy masik irodaba mentem be, ahol erdekes modon tudta a "hivatalnok", hogy a jogositvanyom egy magyar jogositvany. Igy nem kell lefordittanom es hitelsittetnem, hanem a jovo heten mehetek vizsgazni. Vegre. Idaig is eljutottam.:)
Amit az egeszben nem ertek, hogy miert lehet az ugyintezo hataskore az, hogy o eldontse, mit fogad el es mit nem. Most vagy jo a magyar jogsi, vagy nem. Ha jo, akkor legyen minden irodaban jo, ha nem, akkor meg ne legyen jo. En siman elhittem, hogy nekem le kell fordittatnom es hitelesittetnem a jogsim plusz koltsegert. Egeszen addig, amig az egyik ismerosom mondta, hogy bizony ahol o lakik (tolunk nem messze), ott nem kertek ilyet. Ezert vettem a batorsagot es megprobalkoztam egy masik irodaban is. Jol tettem.:) A dolog szepseghibaja, hogy itt nem lehet akarki a tolmacsom (tortenetesen a ferj), hanem ok inteznenek egyet hivatalbol, amire varni kellene. A masik irodaban pedig azt mondtak, lehet nyugodtan a ferj a tolmacsom. Ugy latszik ebben is szabad kezet kapnak az ugyintezok, hogy eldontesk, kinek ki lehet a tolmacsa. Amugy ez a holgy nagyon keszseges volt. Mar messzirol kiszurtam magunknak, hogy hozza kell kerulnunk. A masik ketto eleg szigoruan kukucskalt ki a szemuvege mogul. Amint odaleptunk hozza, o egybol ramosolygott Palira es megkerdezte, miben segithet neki. Nem tartott sokaig az orome, mert Palinak epp semmiben nem tudott, igy kenytelen volt hozzamfordulni.:)
A teszt szamitogepes. Kivancsi leszek, hanyszor megyek. Az otthonira kreszre negyszer mentem.:) Akkor az otodik sikertelen vizsga utan komolyabb alkalmassagit csinaltak volna, amin tuti elcsuszok.:) Muszakin csak ketszer voltam (elsonek izzocsere, masodiknak fekrendszer). Vezetesen is. A rutin es az elsosegely sikerult elsonek.
Emlekszem, amikor az orvosi alkalmassagin voltam a fiatal doki nagyon a humoranal volt. Megkert, hogy alljak egy labon, csukjam be a szemem es a ket karomat meg nyujtsam elore.
Ugy is tettem. O meg nem szolt, hogy mar vege a vizsgalatnak. Amikor mar minden urlapot kitoltott, odarohogott, hogy mar regen vegeztunk, mit csinalok en ott. Addigra nekem mar eros jobb es balos kilengeseim voltak.

5 comments:

Zafi said...

Azt mi is észre vettük hogy furák az ügyintézők. Szerintem néha fejre mennek. Egyik ezt mond másik meg azt.
Amikor én voltam kresz vizsgán még papiron kellett töltögetni, kaparászni. Elsőre sikerült,hibátlan lett, megtapsolt az AA centeres ügyintéző, pedig előtte sose volt magyar jogsim se és izgultam az angol miatt is. :)

Zafi said...

Tényleg azt tudod mennyi az az X összeg amit perkálni kell a jogsi átiratásért NZ-ről Ozzisra???

agica said...

Nem akarok hulyeseget irni, de a kiwi ismerosom, aki tavaly ment at, mintha 50 AUD korl irta volna.

Regina said...

...én még a dokin röhögök... ki volt az?

agica said...

Mar nem tudom. 16 eve volt:) Akkor fiatal srac volt. Talan szorzet is volt az arcan.

Post a Comment