Thursday, December 17, 2009

Szorgoskodtam

Reggel bevittem az oviba a Kockasfulu nyul, a Kisvakond es a Lolka es Bolka meset. A cimeket es az epizodokat leforditottam angolra, hogy kb. tudjak, mirol fognak szolni ezek a mesek. Szinkron nem kell, mert nem beszelnek egyikben sem.:)
Ma aranygaluskat csinaltam vanilia sodoval. Volt maradek krumplisteszta, amit ma megettunk es azutan egy kis kiegesziteskeppen jol jott a nasi.
Az ovodabol kaptunk egy ertesitot, hogy a jovo ev elejen az Education Review Office (ERO) leellenorzi az ovoda mukodeset es ehhez kerik a szulok segitseget is. Akar szoban vagy irasban is elmondhatjuk a velemenyunket. Errol az ERO-rol annyit kell tudni, hogy ok kozzeteszik az osszes iskolarol es nagyon sok ovodarol az osszefoglalot, ami tapasztalatokon alapul es 1-10 es skalan osztalyozzak oket es barkinek hozzaferhetoek az adatok. Az ember iskola valasztas elott ramegy a honlapjukra, beirja a kiszemelt iskola/ovoda nevet es maris latni fogja, hogy az adott intezmeny hol helyezkedik el a skalan. Leirnak rola minden fontos dolgot, meg az etnikai osszetevoket is. Sokan azt gondoljak, hogy nem szamit, hany pontos az iskola/ovoda. En azt mondom, igenis szamit. Sot, csak ez szamit igazan. Volt szerencsenk 4-es iskolat kiprobalni ket honapig. Amikor ide erkeztunk, nem tudtunk errol az ERO-rol, igy kivalasztottuk a korzeti iskolat, ahova a gyerek pikk-pakk eljutott iskola busszal. Ez tok jo volt nekem, de nem a gyereknek. Szerencsere idoben ertesultunk arrol, hogy le lehet ellenorizni a sulikat. Ahogy korulneztunk a "skalan", ugy dontottunk, hogy valtunk. Most nincs iskola busz, mert az iskola korzeten kivul van es 20 percre van tolunk. Ezt az idot napi ketszer kell megtenni. Ido, penz, de megeri. Az ovoda csak 15 percre van oda es ugye annyi vissza is, es teljesen a masik iranyban, de erre nem sajnalhatjuk az idot es a benzint. Van harom percre is ket ovoda, ami nekem tok kenyelmes lenne, de en le vagyok tojva. Most nem rolam van szo.:) A lenyeg, hogy alapjaba veve en lusta vagyok ilyen kereseknek eleget tenni, de most megirtam nekik a velemenyemet az ovodarol, mert megerdemlik. Azt meg hozzateszem, hogy ez az ovoda nem azert ilyen szuper, mert itt van. Itt is vannak botranyos es atlagos ovodak. A szemelyzeten mulik minden. Van akinek a vereben van a pedagogia es csak egy szobafesto papirja van, de az is csak felig (ezt azert irom, mert szemely szerint ismerek ilyet), van aki csak tanulja evekig, es soha nem lesz alkalmas a palyara. Az utobbibol tobb van. En is azt tanultam, de nem tudnek a szakmamba dolgozni szivvel, lelekkel. A palyaalkalmassagi eneklesbol, rajzbol es testnevelesbol all. Azert nem artana mas dolgokat is figyelembe venni.
A nap fenypontja a telifagyi volt (tudom, hogy csak en vagyok olyan perverz, hogy imadom:))

3 comments:

Regina said...

csak Te :)

Gaabee said...

én igenis imádom a télifagyit!!!!!!!!!!!!!!!!!

agica said...

Csaladi perverzitas:))

Post a Comment