Monday, November 30, 2009

Haladunk:)

Ma delelott vizsgaznom kellett angolbol. A tanfolyamot igaz, hogy ket hettel korabban befejeztem, de ugyanugy zarovizsgat kellett tennem, ahogy az egesz csoportnak. Ha nem tettem volna le a vizsgat, akkor ki kene fizetnem a tanfolyami dijat. Heti 300 NZD fel evre. Nana, hogy a vizsgat valasztottam.:) Egy komplett Academic IELTS vizsgat kellett tennunk. Nem volt ujdonsag, mert a tanfolyamon mar 3-szor csinaltuk es en meg a valosagban is csinaltam egyet (igaz, az csak General volt). A tanfolyami vizsga is ugyanolyan szigoruan zajlik, mint a hiteles vizsga. Mindent idore kell csinalnunk es nem tudjuk, hogy mi lesz a vizsga temaja. Neha olyan hulye irasbeli topikok vannak, hogy az ember haja egnek all. Ilyenkor azon gondolkodom, hogy aki ezt kitatalta, mennyi idot gondolkodott a teman. A sajat anyanyelvemen alig tudok hozzafuzni egy epkezlab mondatot ezert angolra leforditani sem tudok mit.:)
Amikor vegeztem, elmentem bevasarolni. Vettem karfiolt es csinaltam karfiolporkoltet nokedlivel. Aszem ez volt eletem elso karfiolporkoltje, amit en csinaltam. Anyum mar csinalt, ugyhogy szeretni szeretem. A gyerekek sem szoltak ra semmit. Igaz, uszasedzesuk volt, igy ilyenkor barmit elejuk tudok tenni. Mint az oroszlanok.:)
Ma kaptunk az ausztral bevandorlasi hivataltol egy e-mail-t, hogy legyunk kedvesek faradjuk el orvosi vizsgalatra. Azt hiszem, a legjobbkor jott a hir.:) Pont negy honapja adtuk be a kerelmet a 175-os vizumra. Nem szamitottam ra, hogy ilyen "nagy" leptekben haladunk majd. Bar ha megkapjak az orvosi vizsgalat eredmenyet, akkor is ulhetnek az anyagunkon. De azert mar kozelebb kerultunk meg egy lepessel az egyik celhoz.:)
Bendeguz ma megekrdezte, hogy:"Anya, mit jelent "hángöri-ul", hogy "csííz?"
Mondtam neki, hogy hángöri-ul az sajtot jelent.:) Olyan jo, hogy viszonylag sok idot vagyunk a gyerekekkel es ezeknek a pillanatoknak nem az ovoneni vagy a bebiszitter orul, hanem mi.:)
Bar biztos egyszerubb lenne anyagilag, ha reggeltol estig dolgoznek (pl. a mobil WC helyett lehetne egy szep bogaram), de most ugy erzem, hogy nem az a fontos. Ezeket az eveket senki nem adja vissza, ugyhogy most igyekszem elvezni oket (bar neha kihoznak a sodrombol es akkor ugy erzem, hogy rajuk szogelem az ajtot egy hetre)

0 comments:

Post a Comment