Tuesday, September 22, 2009

Ma a legkisebbel furodtem. Jo sokaig aztunk a kadban. Megfogta a labfejemet, nezegeti, forgatja, aztan kis ido mulva megallapitja: "Ez oreg lett. Miert lett ez oreg anya, te is Mama lettel?" Kesz:) Probaltam neki magyarazni, hogy mi tortenik a borunkkel, ha sokat vagyunk vizben, de hat meg nincs ot eves.
Holnap Brassoi apropecsenye lesz valami savanyuval, delutanra pedig osszedobok egy tejberizst. Altalaban rovid szemu rizst hasznalok. Ez a glutinos tartalmanak koszonhetoen ragadós lesz, mig a hosszuszemu rizs nem. Na jo, nem okoskodok, nem igen vagyok tajekozott a rizs temaban:) A lenyeg, hogy en azt szeretem, ha a rizs tapados. Amikor minden szem kulon all, azt nem szeretem. Szoval atmosom a rizst, hogy leazzon rola a rizspor. Ettol meg ragadosabb lesz:) Utana megfozom, ahogy a tejberizst szoktuk. Cukorral,vaniliaval,esetleg fahejjal es az elengedhetetlen citromhejjal izesitem a tejet, amiben fozom. Amikor kesz es kihult, az egeszet osszekeverem vanilias vagy csokis pudinggal es tejszinhabbal. Ha van itthon "puha"gyumolcs (kiwi, banan, narancs, barack, bogyosok) teszek hozza azt is. Mi az almat, kortet nem szeretjuk benne.Ha nincs itthon megfelelo gyumi, emiatt nem megyek el a zoldsegeshez (nahat, milyen lusta "haziasszony" vagyok). Ilyenkor oszibarack vagy/es ananasz befottet hasznalok, mert az mindig van itthon:) Igazabol apro csokoladekockat, mazsolat, aszaltgyumolcsot, kokuszt, szoval barmit tehetunk bele, amit szeretunk. Amikor a fozessel kinlodok, sokszor eszembe jut Anyukam, a Heviz es Fekete Sas:) Jo lenne leugrani a kis muanyag etelhordommal, es kajat hozni:) Amikor a suliban egyutt eszek az azsiaiakkal, tatott szajjal nezik a paradicsomos kaposztamat vagy a zoldborsofozelekem:) Amit ok esznek az rizs-rizs-rizs:) kulonbozo "feltettel". Pl. tojasrantotta, tuna, csiliszosz, parolt zoldseg, tofu, tengeri herkentyuk, de a rizs egy nap sem marad el.Azert szoktam toluk otleteket lesni:)

0 comments:

Post a Comment